tisdag 19 maj 2009

Vem är jag?


Jag är med i ett forum för bröllopsfotografer. En tråd där är gjord för att vi skall lära känna varann lite... en enkel "svara på frågorna" tråd. Jag tänkte dela med mig vad mina svar blev. För dig som vill ha lite onödigt vetande om mig vill säga...

Jag heter: John Patrik Hagby
Jag kommer från: Göteborg och lär stanna här eller i närområdet. Provade Sthlm i 5 år men det va inget för mig.
Jag har fotat bröllop i ungefär: Tja... började för 20 år sedan men har haft ca 10 års uppehåll och kom igång för 3 år sen igen.
Jag blev bröllopsfotograf för att: Jenny Blad "tvingade" mig...
Om jag inte var bröllopsfotograf skulle jag vara: astronaut ... eller nått...
Jag gick med i det här forumet därför att: Det är det bästa forumet i världen... i alla fall om man är svensk bröllopsfotograf. (svarsalternativ 2 Jenny Blad "tvingade" mig...)
Saker jag älskar med den här branschen: Att man får träffa alla typer av människor när dom har sin lyckligaste dag.
Saker jag hatar med den här branschen: Att det går åt så mycket helger.
Saker jag skulle vilja bli bättre på i branschen: Arbetsflöde så jag jobbar ännu mera effektivt (något som alltid kan förbättras)
Mitt drömuppdrag: Bröllop med ett vackert brudpar i ett slott på skotska slätterna.
Den person som hjälpt och inspirerat mig mest: Jenny Blad, utan tvekan.
Canon eller Nikon: Dum fråga... Canon såklart. (varför är inte Casio med när Nikon är med?)
Zoomobjektiv eller fasta objektiv: Mest zoom men jag ser fram emot att börja ta brudbilder med min nya 50/1,2
RAW eller JPEG: RAW men ibland både och.
Jag bor tillsammans med: Min hund och mina dammråttor. Tjejen hälsar på ibland också...
Jag har husdjur: Dvärgschnauzern Isak
Min favoriträtt är: hmmm, svårt... periodare, just nu grillat, blodigt kött med ungsstekta rotfrukter och Sir John's Hot BBQ-sås... mmmm
Mitt favoritsemesterställe: Huset i Frankrike
Jag kör en: Volvo V70 eller EU moppe (Aprilia Scarabeo)
Jag är rädd för: sprutor

Bilden till höger är tagen av Martin Savara

2 kommentarer:

Fotograf Jenny Blad sa...

Wow!! Blushing....

Jan-Erik Lindkvist sa...

Jag kan fortfarande känna smaken av den däringa "Sir John's Hot BBQ-sås".
Den finns inte på Willys i Skövde...