måndag 25 maj 2009

En låååång skön helg

Idag har det varit en lugn dag. Till min stora förvåning så vaknade vi inte förräns klockan nästan va 11. Jag kan ju inte direkt skylla på tidigare "hårda" dagar som nästan bara bestått i av att njuta av tillvaron på Tanumstrand. Igår var det dock gårdsfest med grannarna och min trädgård blev konverterad till karaokeescen. En projektor och ett par ordentliga högtalare gjorde att vem som helst som kom 100m ifrån mitt hus både kunde se och höra vad som pågick, ibland lät det hellre än bra.

Nåväl, en hel helg utan bildrelaterat går ju inte. På Tanumstrand fotograferade jag lite natur vilket inte tillhör vanligheterna längre. Men vem kan motstå att fotografera havet med härligt dramatiska moln över sig? Det kan nog bli en jätte-tavla för min ena vägg hemma innan jag är klar med dom bilderna. Ni får säkert ett smakprov senare.

Tidigare idag träffade jag ett av sommarens brudpar. Ett jättetrevligt brudpar som jag verkligen ser fram emot att få fotografera. Det blir heldagsfotografering vilket känns väldigt roligt. Det är roligt att fotografera sådanna människor som man känner att man lika gärna skulle kunna vara vän med. Så kändes det med detta brudpar dom t.om. skrattade åt mina tråkiga skämt... det måste va någon form av "kemi" ;-)

Lite retusch har det blivit också, inget på mina "naturbilder" dock men lite ifrån en av de kurser jag har. Emma som va en av modellerna på senaste "Modellfoto on location"-kursen behövde lite bilder till sin portfolio och jag lovade att fixa några bilder ifrån kursen. Jag tar ju själv inte så många bilder men någon blev det. Dessa bilderna gillar jag mycket.




Jag fixade också lite med en bild ifrån Sandra's fotografering som ni sett film ifrån tidigare i min blogg. Jag är inte säker på att detta kommer bli slutresultatet men nu får ni ett litet smakprov på vad som är på gång. Jag återkommer med nya bilder när det är klart.


Nu blir det dags för sängen. Godnatt!

1 kommentar:

Angela sa...

Snygga bilder! :)