torsdag 2 april 2009

Retuschkväll

Ikväll har jag suttit och pillat med lite bilder från den senaste tiden.
Kurser har det ju blivit en del av som ni sett här på min blogg. Näst senaste kursen va en kurs i "Location-fotografering". Här har ni 2 exempel på vad för resultat man kan få ifrån en sådan kurs. Nu va ju jag inte där som fotograf utan som lärare så jag fick inte riktigt möjlighet att ta så många exponeringar per uppställning men några rutor blev det.

Denna bilden va med en kamerablixt fjärrstyrd från kameran stående ca 1,5m ifrån mig till höger om modellen (från kameran sett) Blixten slår igenom en softbox (se filmen i tidigare blogginlägg "kurs" så ser ni)
Modell Emma Olsson:


Efter att ha testat allt från reflexskärm och diffusor till mer avancerade batteridrivna aggregat så valde vi att slå ut ljuset helt och hållet. Nedan bild är tagen mitt på dagen med 2st 1100ws blixtar och ett ND8 filter.
Modell: Sara A


Utöver att "leka" med kursbilder så har jag färdigställt några "modell för en dag" bilder. Här är exempel på före-efter bilder av ett par tjejjer som va med mig och Aina i studion för att ta lite sköna modellbilder.

Inga kommentarer: