torsdag 24 januari 2008

Nu börjar det...

Idag har jag varit och träffat säsongens första brudpar.
Innan något bestäms 100% ang en brudparsfotografering så vill jag träffa brudparet. Nyckeln till bra bilder är att det skall "klicka" mellan modeller och fotografer. Jag ser "mina" brudpar som både uppdragsgivare och modeller och det är viktigt att vi "pratar" samma språk och ikväll var det alltså dags att träffa det brudparet som är "först ut". Jag tog med mig min portfolio men igårkväll så fyllde jag på den lite extra. Jag gjorde collage i A3+ format som jag tog med mig från några av föregående årets brudparsfotograferingar så dom fick se mer än bara några få bilder per brudpar. Collaget består av totalt 9 bilder vilket jag tyckte va passande eftersom standardalbumet innehåller 8 och det är inte alltid brudparet tar med "tema-bilden" med i albummet utan det blir oftast en förstoring. Nåväl, här har ni ett av de collagen jag satte ihop igår och som jag presenterade idag.

Det skall bli kul att träffa alla brudpar framöver. Det brukar vara goda skratt och en trevlig stund där vi pratar om allt möjligt, inte bara brudparsbilderna.