söndag 22 mars 2009

To Stockholm and back again

Det har varit en hård helg... eller hård och hård... jag har haft fantastiskt trevligt och roligt men det har också varit slitigt. 3 dagar kurs med totalt 20 olika kursdeltagare som jag skall lära allt jag kan om modellfoto, studioljus och locationfotografering. Som sagt, extremt kul men slitigt. Här är en liten illsustrerande film om hur min helg varit. Mycket skratt ifrån en numera hes hals. (jo, jag tjatar på en hel del på kurserna). BTW... Ja... sista sessionen vi tog så snöade det... Hjältemodellerna Angelica och Philly stod ändå ut i ca 45min iklädda endast svarta korta klänningar. (Obs... lite lång film denna gång)

Ett par exempel på bilder jag hann ta på Introduktion i digital modellfoto-kursen.



Modell alla dagar va Angelica Jansson och MUA alla dagar va Jelena. På location-kursen så hängde Philly med och förgyllde dagen lite extra. Tack alla kursdeltagare och ni andra som hjälpt till under dessa dagar.

Under min helg i Sthlm så fick jag ihop en liten egen session med Jasmine också, här är lite bilder ifrån vårt möte som bestod av ca 1,5h på hotellet med omnejd.


6 kommentarer:

Fotograf Jenny Blad sa...

Åååååhhh vad jag älskar dina filmer vännen! Skiiiitkul att se verkligen!!

Anonym sa...

så snygga bilder! verkligen!
du är inte i behov av tfp?
kolla min blogg och hemsida,
www.theresethunell.blogg.se
www.theresethunell.com

mvh therese

Jag... sa...

Ja, grymt bra jobbat! Den där söndagskursen skulle jag ju ha varit med på, räkna med mig nästa gång!

Men du.. är det verkligen lagligt att köra bil på det där sättet? ;)

Anonym sa...

Vilken otroligt schysst blogg! Den här håller jag nu koll på via bloglovin. Får tacka "nagadez" för att jag hittade hit. Precis i min smak. Har redan hunnit kika igenom ett par videos.
Följer med spänning. :)

Anonym sa...

Du är bäst!! ;-)

Bibbi sa...

Det var verkligen grymt kul !!Suverän kurs med mycket "hands-on". Det lär man sig ju bäst på anser jag. Sen var du och Anders kanon. Glada gossar som frikostigt delade med sig av sina trips och trix.
Snacka om inspiration.
Det bästa var att ni visade att det går att använda både lite enklare metoder som inte behöver kosta så mycket. Till de härligt saftiga stoooora blixtarna som verligen ger alla möjligheter. Då behöver man ju inte tulla på inspiration och kreativitet det minsta.
Det var världsklass !