söndag 8 mars 2009

Pictpro and Friends

I fredags så fotograferade jag ett underbart kompisgäng. Jättetrevligt gäng som trotts att jag jobbade gjorde min fredagskväll till lite av en förfest. Här nedan ser ni ett exempel på något som jag gör emellanåt. Man tar med mat och ev något "starkare" att dricka och gör en förfest som innefattar fotografering i form av gruppbilder och/eller porträtt som kan vara allt ifrån "vanliga" porträtt till mer mode-stil på bilderna. 8 Personer fick i fredags sina egna porträtt och dom tycks nöjda med det. Jag är i alla fall mycket nöjd med resultatet. En rolig omväxling att fotografera "vanligt" folk ibland och som inte skäms utan vågar släppa loss framför kameran. Som ni ser några minuter in i filmen blev det lite "konstpause" eftersom jag hade sönder inställningsljuset på ena blixten och fick dammsuga upp att småmjöligt glassplitter som spred sig över hela studion.

Min lilla kompaktkamera som återigen fick fungera som filmkamera va de inte så bra koll på så jag höll inte riktigt bra riktning på den hela tiden men här ser ni lite hur en kväll kan se ut... minneskortet råkade ta slut så gruppbildsfilmande blev det inte... inte heller någon film på när jag fotograferade tjejjerna... men jag har hunnit se över ett par av bilderna för att ge er något exempel på hur det blir.

Vill man förgylla denna typ av afton ytterligare så ställer Colibri Makeup och håller makeupkurs och/eller ser till att ni får en proffesionell sminkning. Hör av er om ni har några frågor.




4 kommentarer:

Jimmy sa...

Jag vill tacka för en jätte härlig kväll med gänget och att du ställde upp som en fantastisk fotograf. Din hjärtlighet och skämtsamhet samtidigt som du är väldigt professionell gjorde kvällen helt perfekt.

Tack än en gång!

Anonym sa...

Sista bilden (på hela gänget)e alldelles underbar!!

Vilken gemenskapskänsla! :D

Anonym sa...

Tack för att du gav oss en så härlig kväll! Kan varmt rekomendera detta till andra. Kanske till möhippan/svensexan, eller varför inte bara en kul grej med vännerna?!

Lycka till med allt framöver!

Jag... sa...

Ser kul ut det där!

Tack för en otroligt givande kurs i fredags, har lagt ut vå foton på Angelica i min blogg, jag behöver träna lite till ;D

Trevlig helg!