söndag 8 mars 2009

Modellfotokurs med mersmak.

Det är sååååå roligt att hålla kurs. Jag tror och hoppas att mina kursdeltagare känner samma glädje och entusiasm efter en dag som denna. Jag har haft jättetrevligt och det är fantastiskt kul att träffa nya människor som har samma intresse som jag har. Idag har vi gått igenom modellfoto från planeringsstadiet till färdig bild (utskrift på storformatsskrivare) Kursdeltagarna har bl.a. lärt sig tolka ljus från bilder som dom vill inspireras av, träffa sin första makeupartist och hårstylist (Aina) och sen fotograferat en professionell modell, många för första gången. Jag hade fullt upp med att ge tips och trix inför plåtningen men hann ändå med att få några sekunder film när "mina elever" fick fotografera Sara som sin vana trogen levererade om och om igen. Fotografernas önskemål om "se söt ut", "va snorkig som en fransyska", vrid dig såhär och stå sådär... en strålande insats som vanligt. Jag gjorde en något slarvig retusch för mina kursdeltagare för att dom skulle få se momenten i modellretuschering men jag tycker ändå det blev såpass bra så jag vågar visa den här. Håll till godo med film och bild.

1 kommentar:

Anonym sa...

Riktigt kul att du har börjat lägga ut filmer i bloggen! Gött att det är så många som vill komma på kurs, och att du är så bra på att hålla dem!

Vi ses!

/ Alex