söndag 25 maj 2008

Lugn helg med massor gjort.

I lördags va det premier för säsongens bröllopsfotograferingar. Jag fotograferade Ann-Sofi och Jonas brudbilder och även under vigseln. Brudbilderna tog vi nere vid ett välbesökt bad i Västra Frölunda som heter Ganlet. Jag har inte hunnit gå igenom bilderna ordentligt men nedan ser du bl.a. smakprov på resultatet. Det är jättekul att ha kommit igång med bröllopsfotograferingen igen. Jag har saknat det lite under vintern.







När brudbilder och vigsel var klar så bar det iväg för att hämta min systerson och hans kompis. Vi skulle videofilma och fotografera för deras Show. Dom är illusionister och jag fick mig en alldeles egen föreställning när dom höll på att välja vilka nummer som skulle dokumenteras. Se film och bilder nedan.










Idag har jag varit på utflykt med min tjej och ett par kompisar. Jag behövde reka för ett bröllop som jag skall fotografera senare i sommar och vi besökte ett tågmuseum som kommer bli en helt fantastiks miljö för brudbilderna. Jag hade med mig kamera och stativ och passade på att provplåta lite med den nya HDR-tekniken som förgrund. Det är för att få så bra omfång och detaljer i bilden som möjligt. Man tar flera exponeringar och sätter ihop dem i datorn sen. Vill ni sett ett hastigt ihopsatt smakprov så klicka här Jag har gjort så du kan zooma i bilden så du riktigt kan se detaljerna. Kolla in skruvarna på säckkärran.

3 kommentarer:

Fotograf Jenny Blad sa...

Wow så skoj att se!

Anonym sa...

Synd att så mycket stör bröllopsbilderna, som solstolarna och båten. Annars var dom superfina!

Fotograf John Hagby sa...

Kul att någon hänger upp sig på det *ler*. Det är just det som är meningen att det skall se lite malpacé ut. Allt behöver inte vara helt cleant. Men brudparet kan välja med eller utan såklart *ler*. Dessa va mest för att jag själv tycker idén med att plocka in andra är kul. Det ger lite annat liv till bilderna.