onsdag 21 maj 2008

Dumburk eller LCD-skärm

Ikväll har det varit svårt att slita sig mellan TV'n och retushen. Inte för att jag sett något vettigt på TV men det har bara blivit att man slapp-zappat. Sen har jag hunnit fakturera lite och även pillat med min nya skrivare. Ja, jag har köpt mig en storformatsskrivare nu som gör att jag kan framkalla alla bilder själv. Även förstoringar och dyl. Det känns skönt att kunna ha kontroll på alla delar i leveransen av bilden. Nu skall jag bara lära mig hur man får ut det alldra bästa resultatet på denna. Det är kul med nya prylar minsann.

Idag ringde en tjej och frågade om jag kunde fotografera på hennes och hennes kommande brudgum's bröllop. Jag har ju kommit upp i ganska många bröllop och faktiskt passerat min plannerade årliga kvot. Dessutom håller jag ganska hårt i dom få lediga helger jag har kvar nu till sommaren. Detta va dock en dag som jag redan hade ett ganska sent bröllop inbokat så jag tänkte direkt att det kanske skulle gå. Problemet är att det jag redan hade va långt förbi ena sidan av stan och det andra va på helt andra sidan av stan och dessutom vigsel bara 30min emellan. Då blir det svårt att hinna. Det är så tråkigt att behöva säga nej när det är någon som verkligen uttrycker sin uppskattning för min stil, men vad kan man göra? Jag antar att det kommer bli mer sådant framöver under sommaren. Men ring ni, man vet aldrig hur man kan få ihop det. Om inte jag kan så kanske jag kan rekommendera någon som jag själv tycker är bra. Det finns många bröllopsfotografer i stan.

Jag fick också en förfrågan ifrån en klädfirma idag som jagade fotograf. Dom har en bunt på ca 10 fotografer som dom tycker om och skall börja sålla bland dem. Klädfirman är en ganska stor kjedja så jag är kanonsmickrad av att bara bli tillfrågad. Det skulle vara roligt att få göra ett sådant jobb som i så fall skulle bli ett par dagar. Vi får väl se om det blir något. Det är ju alltid trevligt om man kan få till ett återkommande sammarbete.

Ikväll har jag lekt lite med några bilder som jag tog när jag va uppe och plåtade i Sthlm sist. Detta är Marit som ni sett förut ifrån denna sessionen. Ser det ut som om hon står i ca 2-3 grader och med snöflingor fallande utanför gångtunneln?

Inga kommentarer: