onsdag 28 maj 2008

På väg hem

Nu sitter jag på tåget på väg hem ifrån Sthlm. Jag har varit där under dagen. Kl 04:15 gick jag upp så nu börjar man bli lite seg i kolan.

Vad har hänt fotomässigt sedan sist då? Jo, jag har fotograferat en "morgongåva". Denna gången med mycket humor inblandat. Morgongåva är ett album med fina bilder som man ger tills in partner som morgon present. Det är bara bilder på givaren. Ofta är det en brud som ger sin brudgum lite budoire-inspirerade bilder men det händer också att killar ger sin tjej bilder. Som sagt, denna gången va det med mycket humor i och inte så fokuserat på sensualism. Vi hade extremt roligt och jag vet att det kommer bli en morgongåva som sent kommer glömmas av varken mig, modellen eller mottagaren. En uppskattad present som kommer vara länge. NEJ! Jag tänker inte visa någon bild... det är ju en hemlis!

Idag har jag som sagt var, varit i Sthlm. Jag har suttit en heldag på Panasonic och lärt mig massor om deras proffesionella video-system. Mycket intressant! Vad gör man på resan då? Jo... jag passade på att retushera lite bilder från en kurs som jag höll för ett par veckor sedan i "Digital modellfotografering". Det va ju inte meningen att mina bilder skulle användas utan bara vara som referens under utbildningen men jag kunde inte låta bli att pilla på dem lite när jag satt här på tågtet och va sysslolös. Dessa bilder kan ni dock få smakprov på.

Snart är jag hemma, då blir det sängen som skall få ett snart besök... JÄSP!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt fina bilder :) Blev det några bilder när du plåtade Li då?

Fotograf John Hagby sa...

Dom bilderna fick Martin den andre killen med sig. Det va ju inget som vi sparar på direkt... Bara demo-bilder. EV så kanske Martin har kvar bilderna.