söndag 8 februari 2009

Sjuk, porträtt och mat.

Jag som trodde jag var imun mot allt... Det är väldigt sällan jag är sjuk men denna vecka åkte jag på något märkligt... lite feber, lite yrsel, ont i huvudet i 3 dagar... inge kul. Som tur va så varade det inte längre för min helg har varit välplannerad med fotografering... igentligen bara 2 fotograferingar men en fotografering tog hela lördagen och halva söndagen. Det skall bli en kokbok. Monikas (kvinnan i mitt liv) brorsdotter skall göra ett specialabete i skolan nu inför att hon slutar gymnasiet till våren. Hon skall göra en kokbok på engelska för glutenalergiker. För ett tag sen frågade hon om jag ville hjälpa till att ta bilderna. Vad hon inte visste då va att jag faktiskt jobbat som kock i några år och har länge önskat att jag fått tillfället att fotografera matbilder. Eftersom jag inte gjord det tidigare så vågade jag inte utlova perfekt resultat men i lördags morse så bar det i alla fall av... det fick bära eller brista. Lördagen bestod av 9 rätter så det blev laga-fotografera-äta, laga-fotografera-äta... just det... inte va man hungrig när man gick och la sig sen... här är lite "smakprov". Glutenfri mat är helt ok faktiskt...

Idag har det "bara" blivit en rätt och sen tog vi lite "miljöbilder" typ kryddkvarnen osv.

Erik, en gammal kompis från den tiden jag var aktiv sångare hörde av sig för ett tag sen och ville ha lite nya profilbilder. Självklart hjälpte jag till med det. Här ser ni ett par smakprov på vad vi "lekte" fram under den sessionen. Det va väldigt roligt att träffa Erik igen. En enastående sångare och fantastiskt trevlig figur.



Utöver fotograferandet så har jag hunnit gå på bio med familjen. Vi såg "Bedtime Story" med Adam Sandler... klart kul film.

3 kommentarer:

Isabella sa...

Hm. Ska nog ta och se den där filmen! Gillar lättsmälta komedier emellanåt :) Vill inte tjata, men du nämnde förut att du skulle skicka nån bild från dagen då jag modellade på kursen? Har du kvar bilden/-erna månne?

Och du, hör bara av dig om du vill fota någon gång!

Mvh Isabella.

Unknown sa...

Inga problem, jag vill se dig online bara så jag kan skicka över den via MSN, bilden är klar.

Anonym sa...

Haha den filmen måste nog jag ta o se ;D