måndag 15 december 2008

Fy va jag är rutten på att blogga.

Nog trodde jag allt att jag skulle blogga mer än jag gör. Men varje kväll när jag suttit uppe allt för länge och retuscherat bilder så kommer jag på "ahh, just det ja... jag skall blogga också" men så inser jag att det är för sent och att det blir bättre om jag gör det "imorgon"... eller i övermorgon... eller dagen efter det... eller den efter det... osv osv osv... till slut har det gått 1 månad eller 2 innan något nytt blogginlägg dyker upp. Det är inte konstigt att mina läsare undrar vart jag tar vägen ibland...

Nu kommer jag inte riktigt ihåg vad jag skrivit och inte och jag orkar faktiskt inte läsa min tidigare blogg heller så "bare with me", det kanske blir någon repris här.

Som ni läst innan så va jag med på ett litet hörn på en utställning. Mest för att göra reklam för mig som bröllopsfotograf och sen ställe jag ut lite bilder också. Det va väldigt kul. Dock fick jag bli den "mystiska konstnären" som inte va med på sin egna utställning. I huvudsak va det ju andra utställare där. Men det va många som tog mitt visitkort och det va ju just precis vad som va meningen. Jag och min far (som är snickare) hade gjort en tavla med ett av sommarens brudpar. Den blev helt makalöst bra. Brudparet har inte varit och hämtat den än så jag ser den än så länge varje dag i vardagsrummet. Jag tog ett par bilder på den för själva "ramen" är så himla cool tycker jag. Det kanske inte syns så bra på bild men det är himla coolt för bilderna kommer lixom utanför (framför) själva passpartouten/ramen. Se här:



Sedan sist så har det blivit lite modellplåtande också. Jag är äntligen ordentligt ikapp på bröllopsfronten. Det har varit mer bröllop i år än jag haft tidigare så jag har varit tvungen att se över mina rutiner lite för att hinna med allt. Det gör ju att saker och ting tar ännu längre tid men nästa år lär det bli ett riktigt bra flyt på bröllopshanteringen. Jag ser fram emot ett år med nya brudpar. Nåväl... modellbilder va det... Som ni kanske förstått på mina tidigare bilder så har jag en förkärlek till att blanda det "rena" i ett brudpar eller hos en modell och en lite mer "sunkig" miljö. När jag plåtar "on location" så försöker jag hitta miljöer som känns lite halvsunkiga utan att det skall bli rörigt. Här är ett par exempel på sådant ifrån mina senaste 2 modellplåtningar i veckan. (söndag till söndag)

Modell: Jannike, Makeup: Maria

Modeller: Amanda & Tobbe, Makeup: Sanna.

Inga kommentarer: